sunnuntai 16.12.2018 Auli, Aulikki, Aada

Tasoristeys poistettaneen

Tapaninpäivän iltana ns. Leväsen vartioimattomassa tasoristeyksessä Maavedellä sattunut kolari on taas nostanut pintaan keskustelun risteyksen vaarallisuudesta ja siitä, mitä sille pitäisi tehdä. Edellisen kerran autoilija jäi risteyksessä junan alle vuonna 2003.
Tasoristeystä päivittäin käyttävä Hannu Janhunen moittii kovin sanoin risteysalueen kunnossapitoa. Tai sen puutetta. Liikenneviraston Destialle ulkoistamaan kunnossapitoon  kuuluvat ylikäytävän lisäksi sen lepotasot.

Tapaninpäivänä linkoushommissa ollut Janhunen huomioi, että ylikäytävän molemmille puolille oli kasaantunut polanteet, jotka olivat tulppaantuneet niin pahasti, ettei niitä linkoamalla ollut mahdollisuutta saada pois. Illalla tasoristeykseen autollaan kiinni jäänyt kuljettaja ehti nousta ulos autosta ja soittaa Janhuselle, että tämä tulisi nykäisemään traktorillaan auton irti. Janhunen ei ehtinyt lähteä kotoaan edes liikkeelle, kun risteyksestä kuului rysäys ja juna vei auton mennessään.

Kommentit

  • Rauni

    Mielestäni tuota tasoristeystä tarvitaan. Sitä kautta ajetaan isoilla koneilla esim. Airon pelloille. Tuskin rinnakkaisen tien käyttäjät olisivat onnellisia jos tämä liikenne siirtyisi sinne. Voisiko tasoristeyksen näkyvyyttä parantaa kaatamalla puita radan vierestä ja muilla vastaavilla toimilla

Jätä kommentti

*